Prise de possession canonique du diocèse de Mont-Laurier par Monseigneur Raymond Poisson - CECC / The Most Rev. Raymond Poisson takes canonical possession of the Diocese of Mont-Laurier - CCCB

Publié le : 2020-06-19 a 14h09 | Catégorie : Actualité, Communauté chrétienne

Le 1er juin 2020, sa Sainteté le Pape François a uni in persona episcopi (dans la personne de l’évêque) le diocèse de Mont-Laurier au diocèse de Saint-Jérôme, dont le pasteur est Mgr Raymond Poisson. En même temps, le Saint Père a nommé Mgr Raymond Poisson évêque du diocèse de Mont-Laurier.

Avec l’autorisation de la Nonciature apostolique, Mgr Raymond Poisson inaugurera son ministère pastoral, lors d’une liturgie de la Parole qui aura lieu à la cathédrale de Mont-Laurier, le mardi 23 juin 2020 à 10h30, en présence des membres du Collège des consulteurs, et, tenant compte des mesures sanitaires à respecter, de quelques fidèles; soit le personnel des services diocésains et de la cathédrale.

Mgr Paul-André Durocher, archevêque de Gatineau et évêque métropolitain, présidera les rites d’ouverture de cette célébration en présentant l’évêque nommé, et en demandant lecture du décret de la Nonciature apostolique donnant le Nihil Obstat pour la prise de possession canonique du diocèse.

On June 1, 2020, His Holiness Pope Francis united in persona episcopi (in the person of the Bishop) the Diocese of Mont-Laurier to the Diocese of Saint-Jérôme, whose Bishop is the Most Reverend Raymond Poisson. At the same time, the Holy Father appointed the Most Reverend Raymond Poisson, as Bishop of the Diocese of Mont-Laurier.

With the authorization of the Apostolic Nunciature, the Most Reverend Raymond Poisson will inaugurate his pastoral ministry, during a liturgy of the Word which will take place at the Cathedral of Mont-Laurier, Tuesday, 23 June 2020 at 10:30 a.m., in the presence of the members of the College of Consultors, and in consideration of the sanitary measures to be respected, some faithful as well as the staff of the diocesan services and of the cathedral.

The Most Reverend Paul-André Durocher, Archbishop of Gatineau and Metropolitan Archbishop, will preside over the opening rites of this celebration by presenting the appointed Bishop, and requesting the reading of the Decree of the Apostolic Nunciature giving the nihil obstat for the canonical possession of the diocese.